درب اصلی ترین بخش یخچال و فریزر است که اگر به درستی بسته نشود عملکرد دستگاه را به طور کامل مختل می کند. خنک بودن یخچال و فریز  در شرایطی امکان پذیر است که درب به خوبی بسته شود. اگر شاهد بسته نشدن درب هستید باید عیب کار را پیدا کنید. تعمیرکاران متخصص مهارت کافی دارند و می توانند در کمترین زمان دلیل این مشکل را پیدا کنند. اگر درب به خوبی بسته نشود هوای گرم بیرون وارد یخچال شده و رطوبت آن به شدت کاهش پیدا می کند. فاسد مواد غذایی و فشار بیش از اندازه به کمپرسور از معایب بروز این مشکل است. در صورتی که خرابی لاستیک یا نوار مانع از بسته شدن درب شده بهتر است آن را تعویض کنید. قرار دادن مواد خوراکی سنگین داخل درب می تواند مشکل را تشدید کند. در ادامه همراه پارسیان سرویس باشید.

علت بسته نشدن درب یخچال فریزر

در حالت عادی درب یخچال بدون صدا و به راحتی باز و بسته می شود. اما اگر کوچکترین مشکلی برای درب ایجاد شود بسته شدن آن سخت خواهد شد و ممکن است روزنه هایی کنار درب باز بماند که باعث کاهش هوای مرطوب یخچال و فریزر می شود. از دلایل اصلی بسته نشدن درب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خراب شدن لاستیک دور درب یخچال: از اصلی ترین دلیل بسته نشدن درب می توان به خراب شدن لاستیک و نوار دور آن اشاره کرد. این لاستیک بافتی منعطف و چسبنده دارد و باعث چسبیدن درب به یخچال می شود. اما اگر نوار انعطاف پذیری و چسبندگی خود را از دست داده باشد درب مدام باز می شود.

شل شدگی یا پارگی لاستیک این مشکل را تشدید کرده و باعث تمام شدن گاز یخچال می شود. لاستیک خراب مانع از بسته شدن درب شده و می تواند موتور را تحت فشار قرار دهد. اگر لاستیک بیش از اندازه جرم گرفتن است بهتر است آن را تمیز کنید تا درب به راحتی باز و بسته شود و مانعی نداشته باشد.

  • مشکل در لولای درب یخچال: لولا اصلی ترین قسمت درب است که باز و بسته شدن را به عهده دارد. اگر این لولا خراب شده باشد یا آهنرباهای داخل آن کیفیت و کارایی خود را از دست داده باشند درب به راحتی باز و بسته نمی شود. با خراب شدن لولا بسته شدن درب غیر ممکن خواهد بود. شل شدن پیچ های لولا اصلی ترین دلیل بروز این مشکل است و در این شرایط نیاز است تا شما پیچ ها را به کمک ابزارهای لازم سفت کنید تا درب به طور کامل بسته شود و هیچ روزنه بازی نداشته باشد.
  • گذاشتن مواد غذایی بیش از اندازه در یخچال: درب یخچال محفظه ای مجزا برای نگهداری برخی مواد خوراکی دارد. اگر بیش از اندازه آن را پر کنید سنگین می شود و این می تواند بسته شدن درب را با مشکل مواجه کند. اگر بخواهید درب را با فشار زیاد ببندید لولاها دچار آسیب می شوند. بنابراین بهتر است بطری و شیشه ها را از داخل درب تخلیه کنید تا سبک تر شود و بتوانید به راحتی آن را ببندید.
  • تراز نبودن یخچال فریزر: در صورتی که در زمان نصب یخچال را تراز نکرده باشید مشکل بستن درب رخ می دهد. تراز نبودن مانع از بسته شدن درب می شود‌. چسبندگی درب در شرایطی که در حالت تراز قرار ندارد غیر ممکن است. بهتر است به کمک ابزار یخچال را تراز کنید تا درب به راحتی بسته شود.
  • دفرمه شدن یا تغییر حالت دادن درب یخچال فریزر: به مرور زمان ممکن است شکل درب تغییر کند و تغییر حالت بدهد به همین دلیل درب به خوبی روی یخچال بسته نمی شود‌.

اگر درب یخچال بسته نشود چه مشکلاتی به همراه دارد؟

اکر درب یخچال به درستی بسته نشود فاسد شدن مواد غذایی را به همراه دارد. باز ماندن درب باعث خروج هوای سرد و رطوبت از داخل یخچال شده و هوای گرم محیط را وارد یخچال می کند به همین دلیل مواد خوراکی در معرض هوای گرم و خشک قرار می گیرند و همین موضوع می تواند باعث خرابی آنها شود.

از مشکلات دیگر بسته نشدن درب می توان به آسیب دیدن موتور اشاره کرد. کمپرسور مجبور است هوای سرد بیشتری تولید کند به همین دلیل تحت فشار قرار می گیرد و گرمای زیاد باعث داغ شدن و سوختگی کمپرسور یا موتور می شود. خراب شدن کمپرسور از مهمترین عوارض بسته نشدن درب یخچال است.

برفک زدن فریزر از دیگر مشکلات ایجاد شده است و مانع از برداشتن مواد خوراکی می شود. وقتی هوای سرد خارج و هوای گرم وارد فریزر می شود دما به شدن افت کیفیت و این می تواند فاسد شدن مواد داخل فریزر را به همراه داشته باشد. افزایش مصرف انرژی از دیگر مضرات بسته نشدن درب است.

با افزایش دمای داخلی فریزر کمپرسور تحت فشار قرار گرفته است برای تامین دمای یخچال مجبور است انرژی بیشتری را دریافت کند. همین موضوع باعث بالا رفتن هزینه برق برای مصرف کنندگان شده است. فاسد شدن مواد غذایی از دیگر معایب بسته نشدن درب است.هوای گرم بیرون می تواند باعث خرابی مواد خوراکی داخل یخچال و فریزر شود.

بهترین راه حل برای رفع مشکل بسته نشدن درب یخچال

برای برطرف کردن مشکل درب یخچال و بسته نشدن آن بهترین راهکار چک کردن لاستیک دور درب است. اگر لاستیک خراب است باید آن را تعمیر یا تعویض کنید. با خراب شدن لولای درب امکان بستن درب وجود ندارد. باید لولا را تعمیر یا تعویض کنید. اگر درب به مرور زمان دچار دفرمگی شده باید مشکل اصلی را پیدا کنید. از قرار دادن مواد خوراکی سنگین داخل درب پرهیز کنید. یخچال را تراز کنید تا مشکل برطرف شود.

تعمیرات یخچال و فریزر فیلور

سخن پایانی

تعمیرکاران مجرب و متخصص با عیب یابی صحیح می توانند مشکل بسته نشدن درب را به راحتی برطرف سازند. یخچال شما هر مارکی که باشد باید مشکل بسته نشدن درب آن برطرف خواهد شد. کار تعمیر یا تعویض به تجهیزات نیاز دارد. اگر درب نیاز به لاستیک دارد باید از نوارهای اصل و اورجینال استفاده شود که کیفیت بهتری دارند. با رفع مشکل بستن درب مواد غذایی از فساد در امان خواهند ماند.

شماره های تماس​ جهت رزرو خدمات تعمیرات در تمام نقاط تهران

شماره فوق قابلیت کلیک مستقیم تماس دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *