موتور اصلی ترین قسمت یخچال است که اگر دچار مشکل شود عملکرد کلی دستگاه را مختل می کند. روغن ریزی از خرابی های رایج موتور است که باید به آن توجه شود. برای رفع این مشکل تخصص و مهارت لازم است و کار باید توسط تکنسین‌های مجرب انجام شود. روغن ریزی از موتور یخچال به دلایل مختلف رخ می دهد و اگر شما در پشت یخچال شاهد ریزش روغن هستید باید آن را جدی بگیرید.
خرابی برخی قطعات باعث این نشتی می شود به همین دلیل باید به صورت کاملا تخصصی عیب یابی شود. اگر نشتی از لوله‌های رفت و برگشتی موتور باشد آنها تعویض یا تعمیر می‌شوند. محل ترک و شکستگی به درستی مشخص می‌شود تا بتوان مشکل را به صورت عمفی حل کرد. ذر ادامه همراه پارسیان سرویس باشید.

علت روغن ریزی از موتور یخچال و فریزر

موتور قلب یخچال است و اگر با کوچکترین مشکلی مواجه شود در چرخه سیستم اختلال ایجاد می کند. موتور از اجزای مختلفی تشکیل شده و اگر روغن ریزی پیدا کند این نشتی در قطعات مرتبط با آن بررسی می شود. لوله های رفتی و برگشتی از قطعات مهم موتور هستند که روغن مورد نیاز را به گردش در می آورند. اگر کوچکترین سوراخی در لوله وجود داشته باشد شما شاهد نشتی روغن خواهید بود. در این شرایط هوای سرد به یخچال منتقل نمی شود. در اینجا به دلایل اصلی بروز نشتی اشاره می کنیم:

  • نشت روغن از لوله رفت و برگشت موتور: لوله های رفت و برگشتی با جوشکاری به موتور و بدنه یخچال متصل شده‌اند و با کوچکترین ضربه ممکن است از جای خود خارج یا دچار سوراخ و نشتی شوند. ترک و شکستگی باعث افزایش میزان روغن ریزی از موتور می شود. قبل از تمام شدن روغن باید عیب اصلی را پیدا و آن را برطرف کرد. این کار نیاز به تخصص و مهارت دارد و باید توسط تجهیزات پیشرفته انجام شود.
  • کمبود روغن: کمبود روغن در موتور اصلی ترین دلیل ریزش آن است و در این شرایط شما باید برای افزایش حجم روغن اقدام کنید. با کاهش حجم روغن سایش و اصطکاک قطعات افزایش پیدا می کند و این می تواند باعث شکستگی شکستگی افت کیفیت آنها شود.
  • سایش قطعات: سایش زیاد قطعات هم می تواند باعث نشت روغن موتور از یخچال و فریزر شود. استفاده طولانی مدت و نگهداری نادرست از قطعات می تواند دلیل اصلی این نشتی باشد.
  • ترکیدگی یا شکست در خطوط روغن‌رسانی: از دیگر دلایل نشتی روغن می توان به شکستگی خطوط روغن رسانی اشاره کرد. هر قطعه ای که در این چرخه دچار ترک خوردگی و شکستگی شود عملکرد سیستم را مختل و باعث ریزش روغن از موتور می شود.
  • انسداد فیلتر روغن: فیلتر با هدف تصفیه روغن و حفظ کیفیت آن طراحی شده و اگر فیلتر دچار انسداد و گرفتگی شود دیگر نمی تواند روغن را تصفیه کند و همین موضوع باعث ریزش روغن از موتور می شود. ورود روغن کثیف به موتور می تواند باعث خرابی آن شود.

به محض مشاهده کوچکترین علائم نیاز است تا مشکل را بررسی و از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

کاربردی: نمایندگی الکترواستیل

عوارض خروج روغن موتور یخچال

نشتی روغن از موتور یخچال عوارض زیادی را به همراه دارد. کم شدن روغن باعث می شود تا سایش و اصطکاک بین قطعات بیشتر شود که در این شرایط احتمال شکستگی و ترک خوردگی در انها افزایش پیدا می کند. کاهش سرمای داخل کابین و اختلال در انتقال حرارت از دیگر عوارض نشتی روغن از موتور است.

روغن اصلی ترین ماده در موتور است که می تواند به چرخه خنک کنندگی یخچال و فریزر کمک کند. روغن در لوله ها و رایزرها و شیر انبساط حرکت می کند و باعث روانکاری قطعات می شود. اما با نشتی حجم روغن کاهش پیدا می کند و نمی تواند به خوبی سطح قطعات را پوشش دهد و همین موضوع باعث ساییدگی و صدای بیشتر از دستگاه می شود.

با عبور روغن در لوله های رفت و برگشتی سطح تماس مبرد با لوله ها کاهش پیدا مي کند و این می تواند افت فشار و افزایش سرعت گاز در لوله را به همراه داشته باشد. اگر به مشکل نشتی بی توجه باشید فشار زیادی به سایر قطعات وارد می شود و هزینه تعمیر را افزایش می دهد.

رفع مشکل روغن ریزی از موتور یخچال

برای رفع مشکل روغن ریزی از موتور یخچال و فریزر باید ابتدا سیستم را عیب یابی کنید. این کار نیاز به تخصص و تجربه دارد به همین دلیل شما باید با تکتسین های مجرب ارتباط بگیرید. در اولین مرحله لوله های رفت و برگشتی بررسی می شوند تا اگر نشتی به دلیل سوراخ شدن یا شکستگی آنها باشد لوله ها تعمیر یا تعویض شوند. اگر جوش لوله باز شده باشد نیاز است تا مجدد آن را جوشکاری کنید تا اتصال برقرار شود. خرابی شفت و حلقه های آسیاب هم می تواند دلیل این روغن ریزی باشد به همین دلیل باید این قطعات را چک و در صورت نیاز تعویض کنید. اعزام تعمیرکاران مجرب به محل می تواند کار تعمیر و رفع مشکل را سرعت ببخشد. استفاده از تجهیزات پیشرفته باعث تا کار تعمیرات با سرعت بیشتری دنبال شود. اگر مسدود شدن فیلتر دلیل این نشتی است باید فیلتر را تمیز کنید. اگر فیلتر خراب است باید به طور کامل آن را تعویض کنید. اگر حجم روغن کاهش یافته نیاز است تا مجدد آن را بیشتر کنید. رفع مشکل روغن ریزی از موتور یخچال کاری ضروری است و اگر به آن توجه نشود سایر قطعات دچار آسیب می شوند. استفاده از قطعات اصل و اورجینال باعث شده تا کیفیت تعمیرات افزایش پیدا کند.

بخوانید: تعمیر یخچال الکترواستیل

سخن پایانی

روغن ریزی موتور یخچال فریزر به دلایل مختلف رخ می دهد و برای رفع مشکل نیاز است تا تمام اجزای مرتبط با موتور مورد بررسی قرار بگیرند‌‌. لوله های رفت و برگشتی اولین عضو این سیستم هستند که در نشتی روغن نقش دارند. کوچکترین ترک و شکستگی در محل اتصال باعث نشتی روغن می شود. نمایندگی های مجاز برای تعمیر از قطعات اورجینال استفاده می کنند تا مشکل نشتی روغن به بهترین شکل ممکن برطرف شود. اگر نشتی مربوط به قطعات داخلی موتور باشد به صورت کاملا تخصصی تعویض می شوند.

شماره های تماس​ جهت رزرو خدمات تعمیرات در تمام نقاط تهران

شماره فوق قابلیت کلیک مستقیم تماس دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *