در هر منزلی و در هر آشپزخانه‌ای باید حتماً یک ماشین لباسشویی وجود داشته باشد. این وسیله که یکی از گران‌ترین وسایل لوازم‌خانگی است باید به‌صورتی از آن استفاده و نگهداری کرد که بتوانید تا سال‌های زیاد از آن استفاده کنید. شما نمی‌توانید که هرسال آن را عوض کنید یا یک مدل جدیدتر آن را بخرید. به همین دلیل افرادی که از اکثر لوازم‌خانگی استفاده می‌کنند با اکثر مشکلاتی که ممکن است در حین استفاده برای آن‌ها پیش بیاید ، آشنایی کافی را ندارد و ممکن است با استفاده با روش‌های نادرست که صحیح نمی‌باشند ، باعث آسیب زدن به لوازم‌خانگی خود شوند. در این مقاله ما قصد داریم که به‌صورت کامل مشکلات رایج ماشین لباسشویی پاکشوما و نکات مهم نگهداری از آن را به شما توضیح دهیم ، پس تا انتهای مقاله با نمایندگی ماشین لباسشویی پاکشوما همراه باشید.

مشکلات رایج ماشین لباسشویی پاکشوما

مشکلات زیادی می‌تواند در زمان استفاده از هر ماشین لباسشویی برای شما پیش بیاید. برای همین باشد با انواع آن‌ها آشنا باشید تا بتوانید هرکدام را سریع تشخیص دهید و برای رفع آن‌ها اقدام کنید. ازجمله این مشکلات می‌توان به صدای غیرعادی ماشین ، لرزش داشتن در حین کار ، نشتی آب از زیر ماشین ، آبگیری نکردن داخل مخزن اصلی ، وارد نشدن مواد شوینده داخل مخزن ، وارد نشدن آب به مخزن اصلی ، باقی ماندن مواد شوینده بر روی لباس‌ها و لکه شدن آن‌ها اشاره کرد.

سروصدای زیاد ماشین لباسشویی پاکشوما

شاید تابه‌حال برای شما هم پیش‌آمده باشد که در زمان روشن بودن ماشین لباسشویی صدای عجیبی از آن بشنوید و یا اینکه احساس کنید یک هواپیما در منزل شما روشن است. این مشکل ممکن است به دلیل‌های متفاوتی باشد که ازجمله آن‌ها باید مواردی مثل گیرکردن اشیا در پمپ ، پخش نبودن لباس‌ها به‌صورت متعادل در مخزن آب ، تراز بودن ماشین لباسشویی بر روی سطحی که قرارگرفته است یا شل شدن اتصالات موتور اشاره کرد. همچنین برای تراز کردن ماشین لباسشویی می‌توانید از پیچ‌های پایه‌ای که زیر ماشین قرار دارند استفاده کنید.

لرزش داشتن در زمان استفاده ماشین لباسشویی پاکشوما

این مشکل نیز ممکن است به دلیل شل بودن پیچ‌های مخزن یا لاستیک‌های ماشین ، قرارگیری و تراز بودن ماشین و پیچ‌های پایه‌ای زیر ماشین ، پخش نبودن لباس‌ها به‌صورت گسترده داخل مخزن یا زیاد بودن وزن کلی لباس‌ها داخل ماشین پیش بیاید.

نشتی آب از ماشین لباسشویی پاکشوما

این مورد نیز یکی از پرتکرارترین موضوعاتی است که تعمیرکاران و کسانی که از لباسشویی استفاده می‌کنند با آن برخورد می‌کنند. اصلی‌ترین مواردی که باعث نشتی آب از لباسشویی می‌شوند ، شلنگ تخلیه ، شلنگ آب ورودی و شیر آب ورودی هستند. برای رفع این مشکل می‌توانید بررسی کنید که آیا شلنگ تخلیه فاضلاب به‌صورت درست داخل چاه فاضلاب قرارگرفته است یا خیر یا پارگی دارد یا نه. همچنین باید بررسی کنید که شیر ورودی آب پارگی نداشته باشد یا به‌صورت کامل به ماشین وصل باشد. اگر مشکل سطحی باشد خودتان می‌توانید آن را برطرف کنید اما اگر به تعمیرکار نیاز دارید و نمی‌توانید خودتان آن را انجام دهید ، خودتان را خسته نکنید آن را به یک کارشناس خبره بسپارید.

شاید برای شما هم مناسب باشد تعمیرات ماشین لباسشویی پاکشوما در تهران

ماشین لباسشویی پاکشوما آبگیری نمی‌کند

دلیل اصلی بروز این مشکل خرابی شیر ورودی ، خرابی شیر برقی ، کثیف بودن یا رسوب گرفتن جاپودری و کم بودن فشار آب است. اگر جاپودری رسوب گرفته است یا کثیف شده است بهتر است آن را تمیز کنید. اگر فشار آب پایین است ، بهتر است در زمان‌هایی که فشار آب ورودی منزل بالاست از آن استفاده کنید. اگر هم شیر ورودی مشکل دارد یا پاره شده است یا رسوب گرفته است باید آن را یا تمیز یا تعویض کنید.

مواد شوینده وارد دیگ نمی‌شوند

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که یا جاپودری کثیف باشد و مانع ورود مواد شوینده به داخل دیگ شود یا اینکه شما در حال استفاده از مواد شوینده نامرغوب هستید و به‌خوبی در آب حل نمی‌شوند و باعث گرفتگی در لوله‌های ورودی مواد شوینده به داخل دیگ می‌شوند. استفاده مواد شوینده نامرغوب می‌تواند باعث خرابی جاپودری و حتی تعویض آن شود.

باقی ماندن کف بر روی لباس بعد از اتمام کار لباسشویی

این مشکل نیز زمانی رخ می‌دهد که یا شما از پودر دستی به‌جای پودر ماشین استفاده می‌کنید که ممکن است این اتفاق به‌صورت عمدا یا سهوا انجام گیرد. یا اینکه از مایع یا پودر ماشین لباسشویی استفاده می کند که کیفیت بالایی ندارند و پس از استفاده رسوب می بندند.

ارور ها و کدهای خطا در ماشین لباسشویی پاکشوما

  • ارور DE : این خطا به دلیل خراب شدن میکرو سوییچ درب لباسشویی است
  • ارور OE : این خطاب به دلیل خراب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی است
  • ارور PE : این خطا نشان‌دهنده مشکل داشتن یا خرابی هیدروستات می‌باشد
  • ارور E10 : این خطا به دلیل آبگیری نادرست ماشین است
  • ارور E12 : مواردی که باعث بروز این خطا می‌شوند شامل خراب بودن پمپ تخلیه ، قطع نشدن جریان آب ورودی و خراب شدن سنسور تشخیص میزان سطح آب
  • ارور E20 :

نکات مهم در نگهداری ماشین لباسشویی پاکشوما

  • حتماً در زمان استفاده از ماشین آن را به محافظ برق وصل کنید
  • بهتر است که تعداد دفعات استفاده از ماشین لباسشویی در هفته را کمتر کنید
  • از مواد شوینده مثل پودر یا مایع لباسشویی مرغوب استفاده کنید
  • سعی کنید همیشه کمتر از گنجایش مخزن ماشین ، داخل آن لباس بریزید
  • به‌هیچ‌عنوان ملافه یا پتوهای سنگین خود را داخل ماشین نیندازید
  • سعی کنید ماشین لباسشویی را جابجا نکنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *